Monday 28 October 2013

pengalaman couple yang mematangkan aku

cakap pasal couple,, bgi aku couple ni sesuatu yang menyusahkan hidup, merimaskan, dan yang paling penting couple ni juga boleh membuatkan hidup kita merana, bukan bahagia.. berbeza dengan perasaan suka, atau minat kat seseorang, kalau suka kat seseorang, kita rse indah sangat, rse dunia ni milik kita, sentiase berada dalam khayalan yang belum tentu terjadi atau tidak, walaupun hanya bertepuk sebelah tangan.  berbalik cerita pasal couple tadi, dari pengalaman aku yang baru couple 3 kali sepanjang aq hidup, bgi aq couple ni bukannye best sgt pown, best lagi minat kat seseorang dalam diam,, heheee(crush,crush) mase sekolah, aku cume couple 2 kali jerp,, yg lain, byak scandal2 jerp,(perangai x matang lagi) yang penting, aq xpernh serious la dalam couple2 ni, alaaaaa,, cinta monyet,hidup aku panjang lagi kot, mestila aku fikir aku akan kenal dengan ramai orang lagi di masa akan datang,kaaann,,(kesetiaan itu xpernah wujud)

sampai la abes sekolah, aku kenal dengan sorang mamat ni,dye student degree dri universiti (rahsia)yg pentng bukan U aku la,, mulenye aq mmg nak kawan nan dye jerp, tapi cara dye luahkan perasaan tu, lain.. dye lebih pada direct, jujur, baik, baik sgt, cara dye cakap pown, manis jerp. wow,,melting kot, first time aq melting.. hahaha(hati kering cam aku pown ley melting???) cara dye cakap memang nampak la keikhlasan dye,yg paling nmpk la kan,dulu:

aku pernahlah free hair sehari(gatal2 nak cuba sesuatu yang baru)pergi temerloh. mase tu, memang hot la aq rase, dengan pujian dan pandangan orang lain..(rase gah dengan rambut ala2 selena gomez)hahah..ye la, kalau duduk kat umah, nk kua msti bapak aku marah bila aku free hair (nak jadi bohsia ke?) itu la ayat parents aq bile aku cakap malas nak pakai tudung dan bermegah2 dengan rambut aku depan cermin. so, bila dah jauh dengan family nih, apalagi, try la free hair, pastu post pic2 aku dengan member2 aku yg memang pakat free hair makan pizza hut kat facebook. hmmmm,, mase tuh memang aq kene marah la dengan parents aku, even marahnye xde la teruk sangat, tapi teguran mak bapak aq tu memang membuatkan aku menangis jugakla mase tu,( masa tu, aku rasa aku anak sulung yang betul2 tunjukkan contoh yang tak baik kat adik2 aku). bukan je dapat teguran dari parents aku,, member2 kampung aku pown terkejut bile tgok aku free hair. sampai siap bela2 aku, yg dalam pic tu bukan aku, tapi tak berbaloi dye bela aku, termasok si dia yang memang betul2 marah bile aq post kat facebook tu, hmmm,, mase tu, aq terfikir, dye memang lelaki yang baik sbb nasihatkan aq pasal aurat ( bila difikirkan balik, llki boleh jerp buat2 baik kan?) hehehe

 lpas 3 bulan aku kenal dye dan da byak kali aq reject couple dye,, finally aq kalah. I accept him as well. tapi niat aku mase tu bukan sbb aku suka kat dye, maybe just melting je kot,(even aq melting, xsemestinya aq suke ehh) tapi sebab aq nak uji sampai mane dye boleh tahan sabar dengan aq, sampai mane tahap cinta dye terhadap aq, smpai mne tahap kejujuran yg dye boleh bgi kat aq (kejam kan aq).dan dalam pade mse yang same,aku kesian kat dye,(menyesal sangat2)dan aku akan cari akal tok utuskan kata putus dengannye,,mmg itula yang ade dalam fikiran aku bile terima dye( aku mmg xsuka kat dye pown) so, dalam 2 bulan kiterang couple tu, dye banyak call, mcj aku,  rasa diri ni di ambil berat sangat, dan sentiase rse disayangi, haaah, rasa rimas pown ade..kata2 cintanya sentiasa update kat facebook dye.eeuuuhh,, aku geli la lelaki romantis ni,matang sangat.

tapi pada masa yang sama, msti la aku ade ramai kawan2 llki kat U ( kan aq da cakap, kesetiaan tu xpernh wujud) selagi xde ucapan ijab kabul dri seorang llki.tapi aku tetap couple dengan dye sorang je r,dan ramai jugaklah reject org sbb aku da ade couple,, rasa nk cube setia tu ada lah bile tengok dye cam ikhlas jerp. bile dah sebulan lebih aku couple dengan dye, aku dapat tahu, rupanya dia pernh bercinta dengan kawan sekolah aku dulu, dan dia akui yang dia sayang kan kawan aku tu lagi ( abes tu, saya ni apa?) "saya sayang kan dia, tapi saya cintakan awak, sukar untuk saya lupakan dia sbb dye cinta pertama saya" itula kate2 dye. hmm,, nmpk x, kejujuran dye kat situ, dulu dye kata aku cinta pertama dia, tapi bila dah kantoi, baru nak ngaku. so i'm second lover. (ntah btol ke x tu) first, aq minx putus secara berkias, tapi lame2 aku xboleh tahan dengan kata2 dye yang jiwang langit mengalahkan romeo. aku rasa dye hipokrit..!! aku xpercaye langsung kata2 cinta yg diucapkan, "awaklah orang pertama yang membuatkan saya lupakan si dia"oohh no..!! please la, aku couple dengan BEKAS kawan rapat aku kot...!!

 mase tu, aku tegaskan diri aku tok minx kata putus, "kalau awak xnak putus, suka hati awakla,yg penting kite putus..!!" kata2 aku mse kat dalam bilik mase part1,sorang2 pulak tuh,pukul 4 pg, nseb bek rumet2 aq lom balik ag. dan yang paling kejam, aku minx kata putus tu pada masa dye nak final exam, ( peduli apa aku, yang penting dye sllu membuka cite psal ex dye tu ) mana x baran aku mase tu,( tu perasaan jeles ke?) mmg la aq nk putus btol2 lpas dye abes exam, tapi dye dah memang menguji kesabaran aku, so, kite break la kan, dari kol 4 pgi smpai subuh,aku tido dengan nyenyak dalam tangisan ( haha, siapa xsedih bile putus kan even pde mulenye aku memang xde perasaan kat dye ) ttbe aku dapat panggilan dri dye" awak mmg nak putus ke?" cpat2 aq cakap ye. walaupun jauh disudut hati xnak dan rase sakit tu btul2 sakit. " baik lah demi kebahagiaan awak, kita putus" duuuupp..!! OMG, ape yg aku rase ni? sakitnya,, btol2 sakit.. perit,,tapi aten, bukan itu ke yg aku nak dari awal lagi?? so, aku redha,dan berpura2 senyum dan bahagia depan org walaupun da putus,haaaahh,org kate, xnmpk pown cam aku putus,happy jerp, haha,,(pndai x aq berlakon) aku jmpe kwan sekelas aku sue, upenye si dia minx pendpat dri kwan sekelas aq tu tok mengesahkan kata putus aku tu, dan dia xtido memikirkan hubungan tu,(ntah btol ke x tu) haha, yg penting, aku betul2 nak single mase tu, so,bebas tok aku berkawan dengan sesiapa, xde la rse serba salah bile kawan dengan orang lain, tapi couple nan org lain. hehehe,(rse serba salah tu tetap ade tau)

lepas jerp saat2 tu, kenalan aku yg memang agak warak jugak la orangnye, selalu beri nasihat, kata-kata motivasi kat aku, dan pada saat tu, aku janji pade diri aku, aku takkan couple, heloo,,couple ni pown bukannye best sgt pown, ianye kadang kala membuatkan emosi kita jadi tak stabil,,lagi2 bile JELES, memang tak masuk akal la nak jeles, dye bukannya milik kita lagi, dan ye.. memang aku jenis yang kuat jeles, hahaha,,(smpai kan sesiapa member aku yg rapat nan mak bapak aku pown aku jeles ) lagi pown otak org bercinta ni, memang betul2 tak stabil, aku akui sepanjang aku couple dengan dye, pelajaran aku mula merosot, dan bila aku putus, pelajaran aku menaik secara mendadak. so,tu dah terbukti otak orang bercinta memang tak stabil.

lepas aku couple ni, aku jarang kenal dengan kenalan lelaki, nk kenal pown, msti la memilih, yg nmpk cam pandai, sporting, baik, alim sikit, boleh la buat kawan.(kawan jerp) yang penting jangan mudah bagi nombor fon kat orang, lpas aq couple ni, dalam 2 orang llki la aq bagi nombor untuk kenalan aku,(dah orang bagi, takkan nak sombong plakkan, tgok keadaan) hehehe,, dan yang paling pentng, aku akan sentiasa menjaga pergaulan, nak jumpe? mstila berteman, nak bergayut, suara kene la jaga dan jgn smpai berjam2. nnti bosan. hahah,, sebagai seorang perempuan , mesti la jge kehormatan diri, lau dah suke tu, diam2 kan jerp, doa byak2 biar kite dijodohkan dengan dia, hehehe jgn tunjuk sangat yg kite suke dia, desprate sgt tu.. no,no.. so, tu je la kot pengalaman yang aku ley kongsi kan kat korang..(ade ke org nk bace) hahaha,, peace.. ^_^

No comments:

Post a Comment